Thursday 2 June 2016

Εγκατάσταση πομποδέκτη στο αυτοκίνητο




Εγκατάσταση πομποδέκτη στο αυτοκίνητο. Ανάλογα με το αυτοκίνητο και η εγκατάσταση.
Πρώτο βήμα να αποφασίσεις που θα μπει το κάθε κομμάτι και απο πού θα περάσουν τα καλώδια. πιο το επίπεδο ανοχής σου σε καλώδια που θα φαίνονται ή οχι. 
είναι η πρόσοψη του πομποδέκτη αποσπόμενη ; Το μικρόφωνο  συνδέεται στην πρόσοψη ή στη βάση; 


Αφού αποφασίσουμε που θα μπει το κάθε κομμάτι και απο που θα περάσουν τα καλώδια ξεκινά το πάρτυ ! πρώτα το καλώδιο τροφοδοσίας. υπολογίζοντας το max power του πομποδέκτη σε DC (Προσέξτε στην έρευνα σας .Εδώ μιλάμε για συνεχές ρεύμα . Κοιτάζετε τις διαβαθμίσεις για DC όταν επιλέξετε καλώδιο ) 



Επιλογή μου ήταν speaker Wire 2.5mm για 50W ή 4Α / 13.8V . 
ξεκίνησα περνώντας το από το firewall του αυτοκινήτου (το διαχωριστικό της μηχανής απο τη καμπίνα) χρισημοποιόντας τη φυσούνα που περνούσαν τα υπόλοιπα καλώδια με μια "σούστα ηλεκτρολόγου" . Οφείλω να ομολογήσω ότι από όλη τη διαδικασία αυτό ήταν το πιο χρονοβόρο βήμα ! 
ΔΕΝ Συνδέουμε το καλώδιο στην μπαταρία ! Η σύνδεση στην μπαταρία είναι το τελευταίο (πριν τα συνδέσουμε όλα στον πομποδέκτη) 
Αφήνουμε αρκετό καλώδιο στην μεριά της μηχανής ώστε να φτάνει να συνδεθεί στην μπαταρία και να στερεωθεί σωστά ώστε να μην κουνιέται ελεύθερο στον χώρο της μηχανής .

μετά ανάλογα με το αυτοκίνητο ξηλώνουμε τα πλαστικά του εσωτερικού ή τα χαλιά που χρειάζεται για να οδηγήσουμε τα καλώδια εκεί που τα θέλουμε. στην δική μου περίπτωση ήθελα την βάση στον πίσω αποθηκευτικό χώρο γιατί δεν υπήρχε χώρος κάτω από τα καθίσματα. έτσι η τροφοδοσία πήγε μέχρι πίσω . παράλληλα από την θέση του οδηγού και μετα μαζί με την τροφοδοσία πέρασα και 3 καλώδια για την πρόσοψη, το μικρόφωνο και το μεγάφωνο. ( στον FT8800 της φωτογραφίας χρειάζεται μόνο καλώδιο πρόσοψης και μεγαφώνου καθώς το μικρόφωνο καταλήγει στην πρόσωψη. Έχω και έναν FTM100 που χρειάζεται ξεχωριστό καλώδιο για μικρόφωνο) .


Τα καλώδια τα πέρασα μέσα απο μια σχάρα εξαερισμού στο πίσω μέρος εκεί που ήθελα την βάση του ασυρμάτου.
Επίσης δεν ήθελα να ανοίξω τρύπες στα πλαστικά του αυτοκινήτου έτσι την βάση είναι στερεωμένη σε έναν βιβλιοστάτη τον οποίο μπορώ εύκολα να βάλω ή να βγάλω στο αυτοκίνητο κατ` επιλογή.



 
















Και τέλος η κεραία.  πρώτα επιλέγετε που θα την εφαρμόσετε. ανάλογα θα επιλέξετε το μέγεθος,την βαση και πόσα μέτρα καλώδιο θα χρειαστείτε για να φτάσει στην κεντρική μονάδα του ασυρμάτου. στη δική μου περίπτωση τοποθέτησα την κεραία στην οροφή του αυτοκινήτου το οποίο είναι ήδη ψηλό αρα δεν μπορούσα να βάλω μια μεγάλη κεραία του 1m + . έτσι επέλεξα μια whip antenna 40cm .δεν είναι ότι καλύτερο όσο αφορά την απόδοση έτσι σκέφτομαι εναλλακτικές για να βάλω μια καλύτερη κεραία. το που θα τοποθετήσετε την κεραία παίζει σημαντικό ρόλο και στην απόδοση ανεξαρτήτως κεραία γιατί το αμάξωμα μπορεί να λειτουργήσει σαν ground plain , με βέλτιστη τοποθεσία το κέντρο της οροφής.


No comments: