Όπως πέρσι έτσι και φέτος οι ραδιοερασιτέχνες κλήθηκαν να καλύψουν τις ραδιοεπικοινωνίες της υπερειδικής διαδρομής μέσα στην πόλη της Λευκωσίας στα πλαίσια του αυτοκινητιστικού αγώνα Cyprus Rally 2018. Την ειδική και τις ρυθμίσεις πάνω κάτω τις ξέραμε από την προηγούμενη χρονιά, το στοίχημα όμως φέτος ήταν αλλού.... το αρχηγείο του Rally ήταν στο κέντρο της Λάρνακας(!) αρα ολα τα σημεία έπρεπε με κάποιο τρόπο να έχουν επικοινωνία με την Λάρνακα.
Οι επιλογές είναι είτε ένα δίκτυο που θα συνδέει όλα τα σημεία είτε δυο δίκτυα ,ένα να συνδέει τα σημεία κατά μήκος της ειδικής και ένα δίκτυο που θα συνδέει το κεντρικό σημείο - τον επαναλύπτη - της ειδικής με τον σταθμό στην Λάρνακα.
Η μορφολογία εδάφους λόγω των λόφων μεταξύ Λευκωσίας και Λάρνακας δεν επιτρέπει Line of Sight - άρα αν στηθεί ενα σημείο επικοινωνίας μεταξύ όλων των σταθμών θα απαιτούσε οι σταθμοί κατά την διαδρομή να έχουν υψηλή ισχυή άρα οχι πομποδέκτες χειρός. Αυτό δεν θα ήταν πρακτικό .
Άρα καλύπτοντας την διαδρομή με αναμεταδότη κοντά στο σημείο, άρα και τα σημεία θα είχαν πομποδέκτες χειρός, έμενε να συνδεθεί αυτός ο αναμεταδότης με το σημείο στη Λάρνακα.
Οι επιλογές στις οποίες καταλήξαμε ήταν σύνδεση μέσω ίντερνετ και σε crosslink σε ένα ψηλό σημείο μεταξύ Λάρνακας και Λευκωσίας. Το σημείο για το crosslink καθορίστηκε στο ύψωμα του Σταυροβουνιού. ο σταθμός θα λειτουργούσε με μπαταρία άρα έπρεπε να γίνει εξοικονόμηση ενέργειας ως εκ τούτου καθορίστηκε σαν πρωτεύων σύνδεση η σύνδεση μέσω ίντερνετ. ας τα πάρουμε ένα ένα.
Τα σημεία κατά την διαδρομή,7 στον αριθμό, ήταν εφοδιασμένα με πομποδέκτες χειρός. Σαν κύριος επαναλήπτης στήθηκε ένας UHF. Σαν εφεδρικός επαναλήπτης σε περίπτωση δισλειτουργίας του πρώτου ήταν ο RV58 της Λευκωσίας.
Στην εμβέλεια και συχνότητα του επαναλήπτη στήθηκε κόμβος echolink τον οποίο και άκουγε ο σταθμός στην λάρνακα.
Στο Σταυροβούνι στήθηκε σταθμός crosslink από UHF σε VHF και στο πρωτεύων πλάνο ήταν συνδεδεμένη η simplex VHF συχνότητα που είχε η Λάρνακα στην είσοδο μόνο του επαναλήπτη της Λευκωσίας. Με αυτό τον τρόπο αν ήθελε να επέμβει η Λάρνακα μπορούσε να το κάνει άμεσα μέσω RF από τον ασύρματο ή από το echolink μέσω ίντερνετ.Το μειονέκτημα είναι ότι αν μιλά από τον ασύρματο θα ακούει επιστροφή φωνής από τον υπολογιστή άλλα αυτό είναι ελεγχόμενο πατώντας σίγαση στον υπολογιστή αν γίνει ενοχλητικό. Να σημειωθεί εδώ οτι το αρχηγείο δεν επεμβαίνει πολύ στον συντονισμό .Η περισσότερη κίνηση γίνεται μεταξύ του σημείου εκκίνησης που εδρεύει ο υπεύθυνος διαδρομής και του τερματισμού. Τα ενδιάμεσα σημεία επεμβαίνουν αν παραστεί ανάγκη και ακόμα λιγότερο επεμβαίνει το αρχηγείο αν χρειάζεται κάποια διευκρίνηση ή αν παραστεί ανάγκη να αλλάξει το πρόγραμμα ή να επέμβει κάποια μονάδα. Λέγοντας αυτό και αφού σε πρώτη φάση δεν περνούσε η κίνηση από τον αναμεταδότη Λευκωσίας μέσω του crosslink επιτυγχανόταν και εξοικονόμηση της μπαταρίας. Σε περίπτωση προβλήματος με την σύνδεση του echolink θα γυρνούσε η σύνδεση
σε duplex πάνω στον επαναλήπτη.
Επίσης άλλο εφεδρικό πλάνο ήταν σε περίπτωση βλάβης του UHF επαναλήπτη το crosslink θα γύριζε την Λάρνακα σε Simplex UHF συχνότητα και τη Λευκωσία στον VHF επαναλήπτη σε duplex.
Θερμές ευχαριστίες στους
Αργυρώ (5B4AKT) ,Βασίλη (5B4ANG),Βασίλη (5B4ANU),Γιώργο (5B4AMQ),Εύα, Μιχάλη(5B4AMS), Πασχάλη(5B4ANL),Νέστορα (5B4AHZ), Σαρκής 5B4UZ, Στέλιο (5B4ALR) και ιδιαίτερες ευχαριστίες στον αρχηγό! Χρίστη 5Β4SN για τα τρεχάματα τις προετοιμασίες και τον εξοπλισμό.
Τέτοιες εκδηλώσεις μας προσφέρουν την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις ικανότητες μας σε περιπτώσεις ανάγκης και κοινωνικής προσφοράς. Σχεδιασμός επικοινωνιακού δικτύου σε πραγματικές συνθήκες και ανάπτυξη των λύσεων στο πεδίο και οχι κάτω από τις βέλτιστες συνθήκες.
Θέα προς Λευκωσία |
Θέα προς Λάρνακα |
No comments:
Post a Comment