Τίτλος: Μικροί Κατάσκοποι
Ηλικίες : 7+
αναγκαία υλικά : PMR , ένα για κάθε συμμετέχοντα. (αν δεν υπάρχουν αρκετά PMR μπορεί να κρατά PMR μόνο η μια ομάδα που θα κάνει επίθεση και μια ομάδα να
κάνει μόνο άμυνα και να μην έχει PMR
Περιγραφή: Χωρίζονται σε 2 μικρές ομάδες . αν θα είναι και οι 2 ομάδες επιτιθέμενες
θα προσπαθήσει η μια να πιάσει την σημαία της άλλης χωρίς να γίνει αντιληπτή.
ακριβώς επειδή δεν πρέπει να γίνει αντιληπτή τα μέλη μπορούν να επικοινωνούν
μεταξύ τους με PMR και ακουστικά . Όταν ένας παίχτης γίνει αντιληπτός, παίχτης της αντίπαλης
ομάδας πρέπει να τον ακουμπήσει για να βγει από το παιχνίδι . (έτσι οι επιτιθέμενοι
μπορεί να στήσουν αντιπερισπασμό βάζοντας ένα παίχτη τους σαν δόλωμα...) . Οι
εκπαιδευτές μπορούν να προγραμματίσουν τα Pmr σε διαφορετικές συχνότητες και διαφορετικά pl tone χωρίς η μια ομάδα να ξέρει τις ρυθμίσεις της άλλης ώστε να μην
κρυφακούσουν
Τίτλος: Tech Pursuit: παραλλαγή του επιτραπέζιου Trivial Pursuit . σε ένα ταμπλό προχωρούν και ανάλογα με το χρώμα απαντούν
σε ερωτήσεις ραδιοερασιτέχνες ανάλογα με την κατηγορία μέχρι να μαζέψουν όλα τα
τρυγονάκια
Βασισμένο σε ιδέα του Dan kb6nu για το οποίο ετοίμασε κάρτες ερωτήσεων τις
οποίες έχω σκοπό να μεταφράσω ,ελπίζω μέχρι το επόμενο Jamboree
Ηλικίες 12+ (πρέπει να ξέρουν να διαβάζουν)
υλικά οι κάρτες γνώσεων τα πιόνια και το ταμπλό
παιχνιδιού
Συμμετοχή:
4 μικρές ομάδες ή ατομικά
Τίτλος: Σήματα καπνού
Ηλικίες : 7+ (πρέπει να ξέρουν να διαβάζουν)
2 άτομα σε απόσταση και γυρισμένα πλάτη ή με κάποιο τρόπο χωρίς να βλέπουν
το ένα το άλλο προσπαθούν να μεταφέρουν ένα μήνυμα που θα τους δοθεί με την
χρήση του φωνητικού αλφάβητου. στο ενδιάμεσο οι άλλοι μπορούν να κάνουν θόρυβο
για να εμποδίσουν το μήνυμα ή να υπάρχει μουσική υπόκρουση από κασετόφωνο για
να δυσκολέψουν το έργο τους. η ομάδα που κάνει θόρυβο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να χρησιμοποιεί
λέξεις του φωνητικού αλφάβητου για να μπερδεύει τους διαγωνιζόμενους. στόχος
δεν είναι να μπερδέψουν αλλά να αναδείξουν πως με το φωνητικό αλφάβητο περνά
πιο σωστά το μήνυμα. Για το φωνητικό αλφάβητο μπορεί να δοθεί χρόνος να γράψουν
το μήνυμα τους με τις λέξεις αν δεν ξέρουν από πριν το φωνητικό αλφάβητο
Τίτλος: Σεισμός στην αρχαία Ολυμπία -
διασκευή του παιχνιδιού μυστηρίου cludo. Το παιχνίδι έχει μεταφραστεί και
περιγράφεται εκτενώς από τον συνάδελφο και φίλο Νέστωρα 5B4AHZ
.Βασίζεται στις βασικές ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν σε επικοινωνίες εκτάκτου
ανάγκης. ο κάθε παίχτης ή ομάδα παίρνει ένα φάκελο με συνδυασμό καρτών τυχαίας
επιλογής και οι άλλοι πρέπει να μαντέψουν το στοιχείο που λυπεί. παράδειγμα μια
πυρκαγιά στην πανεπιστημιούπολη και λυπεί το ασθενοφόρο. Έχει διάφορες παραλλαγές
παιξίματος ανάλογα με τον χρόνο διάρκειας και τα υλικά που έχετε στην διάθεση σας.
Τίτλος: fox hunting(γνωστό ραδιοερασιτεχνικό παιχνίδι
ραδιοεντοπισμού ARDF) : ραδιοεντοπισμός κρυμμένων θησαυρών. Η
γενική ιδέα στο “κυνήγι αλεπούς” είναι 5 πομποί κρυμμένοι και συγχρονισμένοι μεταξύ
τους. στέλνουν διαδοχικά σήμα, πρώτα ο πρώτος για ένα λεπτό στέλνει το σήμα του
σε μορς παράδειγμα TR1 στο λεπτό σταματά και ξεκινά να στέλνει ο επόμενος
για ένα λεπτό TR2 και ούτω κάθε εξής. Oι παίχτες με δέκτη και
κατευθυντική κεραία προσπαθούν να καθορίσουν την κατεύθυνση απο την οποία έρχεται
το σήμα. Το πως θα εξελιχθεί το παιχνίδι είναι θέμα στρατηγικής . αν γίνεται σε
μεγάλο χώρο μπορούν να εκχωρηθούν τοπογραφικοί χάρτες και οι παίκτες όταν
εντοπίσουν την κατεύθυνση του σήματος να βγάλουν αζιμούθιο . Όταν προχωρήσουν
σε διαφορετικό σημείο να ξαναεντοπίσουν απο που έρχεται ο ήχος και να κάνουν
τριγωνοποιηση του σήματος. (εκεί που συναντιούνται οι γραμμές ) αυτό θα ήταν
χρήσιμο να εντοπίσουν τους επόμενους πομπούς 2-3-4-5 ενώ κατευθύνονται προς τον
πομπό 1 .
Το παιχνίδι έχει προαπαιτούμενο κάποιος να συγχρονίσει
και να κρύψει τους πομπούς . επίσης χρειάζονται πομποί και δέκτες με κατευθυντηκές
κεραίες.
Τίτλος: ακολούθα τον ρυθμό : δίνεται ένας ρυθμός σε κώδικα μορς και κάθε
φορά προστίθεται ένα γράμμα της λέξης . Το παιδί προσπαθεί να επαναλάβει τον
ρυθμό στην σωστή σειρά.
χρειάζεται ένα μουσικό όργανο ή ηλεκτρονικό keyer ή
υπολογιστής ή φουσκωτό παιδικό παιχνίδι για να κάνει τα dih και dah .Τον
μακρόσυρτο ήχο και τον στιγμιαίο ήχο. Ακόμα και μια μαράκα .ένας χτύπος για το dih τρεις χτύποι για το dah..Mπορεί να χρησιμοποιηθεί και μια χύτρα μαγειρέματος. το καπάκι
για dah αφού έχει συρτό ήχο και την χύτρα για dit αφού έχει στιγμιαίο ήχο.
Τίτλος: Amateur
radio Bingo καρτες τομπολας. https://www.brownielocks.com/hamradiobingo.html
Τίτλος: Contest simulation – χωρίζονται
σε ομάδες όσα είναι τα διαθέσιμα PMR. Ο κάθε συμμετέχοντας έχει δικό του ατομικό διακριτικό. Ξεκινά
ένας από κάθε ομάδα να κάνει όσες περισσότερες επαφές μπορεί μέσα από το pmr. Δικαιούται να διαλέξει οποίο κανάλι θέλει να φωνάξει CQ test ή να απαντήσει σε κλήση άλλου. Καταγράφει την επαφή
στο βιβλίο επαφών του και ανταλλάζει μοναδικό σειριακό αριθμό με τον άλλο .
κάθε 1 λεπτό δίνει το PMR στον
επόμενο παίχτη της ομάδας του . O πρώτος
που θα μαζέψει όλα τα διακριτικά κερδίζει ή μπορεί να οριστεί χρονικό πλαίσιο
και οποίος έχει τα περισσότερα διακριτικά στο τέλος κερδίζει. (αν θα γίνεται η
αλλαγή παιχτών της ομάδας συντονισμένα τότε οι βαθμοί μετρούν ομαδικά . για να παίξουν
ατομικά πρέπει η αλλαγή παιχτών κάθε ομάδας να μην είναι συντονισμένη ώστε να
μπορούν να ανταλλάξουν αριθμούς και με τους υπόλοιπους παίχτες.
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και χωρίς ασυρμάτους. Έχει ένα
συγκεκριμένο αριθμό καρέκλες (λιγότερες από τα άτομα που συμμετάσχουν) όσοι κάθονται
φωνάζουν CQ οι υπόλοιποι τρέχουν από καρέκλα σε καρέκλα
και ανταλλάσσουν σειριακό αριθμό με αυτούς που κάθονται. Οποίος θέλει από τους καθήμενους
μπορεί να σηκωθεί και να αρχίσει να τρέχει , αντίστοιχα αν κάποιος που τρέχει βρει
καρέκλα άδεια μπορεί να καθίσει και να φωνάζει αυτός CQ.αυτοί που τρέχουν δεν μπορούν να ανταλλάξουν επαφή
μεταξύ τους. Η λογική είναι ότι αυτοί που κάθονται κρατούν συγκεκριμένη συχνότητα
και φωνάζουν και CQ ενώ αυτοί που τρέχουν “χτυπούν και φεύγουν” και δεν έχουν
δική τους συχνότητα. Το παιχνίδι μπορεί να τελειώσει με χρόνο ή με τον πρώτο
που θα μαζέψει όλες τις επαφές.
Διάδοση κυμάτων. σε μια επιφάνια , δίχτυ ή πανί βάζουμε κομμάτια από
ανακλαστήρες. είτε αυτό είναι κομμάτια αλουμινόχαρτο ή CD η
επιφάνεια στερεώνεται ψηλά σε δέντρα ή πασσάλους. με φανάρια προσπαθούν μέσω ανάκλασης
να πέτυχουν στόχους στο έδαφος ή μια ομάδα να φωτίσει μέλη της άλλης. Αν αντι
για ομάδες μπουν κύκλοι με βαθμούς στο έδαφος, σε τέτοια περίπτωση που οι στόχοι
δεν είναι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και laser pointers.
No comments:
Post a Comment